En vanlig fråga Viaduct från företag som vunnit en upphandling, fått en ny kund eller som fått nya krav från en leverantör som är viktig att skapa bra relation med är:
”Hur snabbt kan vi vara i gång med EDI?”
Hur brådskande är det?
EDI i molnet är ett snabbt sätt att komma igång med elektronisk affärskommunikation. Parten som önskar EDI-kommunikation är väl förberedd, dvs. de har färdiga rutiner och vet sina standarder och kommunikationssätt. Då kan uppsättningen snabbt sättas upp i hos Viaduct och ni kan börja ta emot beställningar, sända ordersvar, aviseringar och skicka faktura. Vi kan även anpassa lösningen och flöden efter specifika önskemål och behov.
I ett senare skede kan beslut tas om lösningen ska integreras med ert affärssystem för att minska behovet av ytterligare ett system samt automatisera. Några frågor att utvärdera innan man beslutar om integration är:
- Hur stor kommer kunden bli på sikt och hur många order kommuniceras per månad?
- Finns det fler parter i ert kundregister som ni kan/ska kommunicera med via EDI?
- Är det möjligt med integration mot affärssystem, krävs det moduler, uppgraderingar och tillägg?
- Vad krävs det i konsult-tid?
- När blir integration nödvändig och när blir det lönsamt?
Kontakta oss så berättar vi hur ni enklast kommer igång – vi hjälper er genom hela processen!