HANTERA ORDERPROCESSEN SMIDIGT MED ERA LEVERANTÖRER

EDI MED LEVERANTÖRER UTAN EGEN TEKNISK LÖSNING

DIGITALISERADE E-HANDELSFLÖDEN

Inköpsavdelningen vill arbeta så effektivt som möjligt med inköpsprocessen både mot era stora och små leverantörer. Bland de större och ofta mer väletablerade leverantörerna finns ofta EDI vilket gör att ni kan effektivisera enklare i utbytet av order till faktura.

Men hur hanterar ni era mindre digitaliserade leverantörer?

hjälp leverantörerna

Leva upp till era krav

Hos många små- och medelstora företag saknas ofta en etablerad EDI-lösning som skulle kunna knyta samma er affärskommunikation. Viljan finns, men förutsättningarna saknas, och för det mindre företaget är beslut och införande av EDI en process som kan ta tid.

Ge era leverantörer rätt förutsättningar genom en webbportal där de kan genomföra utbytet av affärsdokument med er enligt era krav. 

Elektronisk kommunikation

Snabbt, enkelt och säkert

Vår molnbaserade EDI-tjänst gör det enkelt för leverantörerna att ta emot beställningar och ordersvara, avisera och fakturera enligt era förväntningar. De själva behöver inte investera i en egen EDI-lösning för att kommunicera elektroniskt med er.

När ni skapar en beställning i ert affärssystem skickas den till webbportalen som notifierar leverantören att en ny order finns tillgänglig. Inköparna kan luta sig tillbaka och invänta automatisk återkoppling i ert affärssystem så fort leverantören gjort jobbet i portalen.

Varför satsa på en leverantörsportal?

Vill du tar reda på hur vi kan hjälpa dig?