KOMMUNICERA AFFÄRSDOKUMENT SMIDIGT MED BÅDE KUNDER OCH LEVERANTÖRER
allt från order till fakturor
EDI (digitalt utbyte av affärsinformation) är något som hjälper både små, medelstora och stora organisationer att arbeta smartare och mer automatiserat.
Genom en EDI-lösning möter ni upp kraven från kunder och leverantörer och kan samtidigt frigöra stora mängder administrativ tid. Tid som idag spenderas på manuellt arbete, onödig administration och registrering av information i ert affärssystem.
Med egen EDI så kan ni förvänta er:
- Tidsbesparing: Eliminera onödig manuell hantering av dokument och frigör tid för att fokusera på kärnverksamheten.
- Digitalisering: Låt oss guida er genom er digitala transformationsresa och maximera era möjligheter till effektivisering och tillväxt.
- Datakvalitet: Öka noggrannheten och tillförlitligheten hos era affärsdata genom automatiserad och säker dataöverföring.


för utbyte av digitala affärsdokument
Med EDI i molnet är det möjligt för er att snabbt och enkelt etablera EDI-kommunikation även utan ett affärssystem. All kommunikation kan hanteras i ett enkelt webbgränssnitt.
Vi förstår att det är viktigt för er att fokusera på er kärnverksamhet istället för att navigera genom tekniska termer och standarder. Med vår expertis tar vi hand om den elektroniska affärskommunikationen åt er så att ni kan fortsätta tala ert eget språk. Ett språk av order, ordersvar, leveransplaner, leverans-aviseringar och fakturor.
Fördelarna med att ha EDI i molnet är tydliga:
- Lätthanterligt webbgränssnitt
- Snabb implementering och skalbarhet
- Integration med ERP-system och ökad automation
- Flexibilitet och anpassningsbarhet

Integrera med affärssystem
Genom att koppla era handelsflöden till kundernas eller leverantörernas så kan ni hantera order, ordersvar, leveransplaner, aviseringar och fakturor snabbt och enkelt. Vi anpassar lösningen och flödena efter era handelspartners önskemål och behov.
Har ni ett affärssystem så kan en integration göra fördelarna med EDI ännu mer påtagliga. Dubbelregistrering av data och felaktiga inmatningar kan undvikas samtidigt som flertalet flöden kan helt automatiseras för att nyttja möjligheterna med EDI på bästa sätt -Dessutom slipper ni arbeta i ytterligare ett system.
Några frågor att utvärdera innan man beslutar om en ERP-integration är lönsam är:
- Finns det behov av att frigöra tid som läggs på administration och manuellt arbete?
- Hur många affärsdokument utbyter ni och hur många handelsparter kan ni ansluta er till?
- Hur många kunder och leverantörer har ni som kan kommunicera med via EDI?
- Är det möjligt med integration mot ert affärssystem, krävs det moduler, uppgraderingar eller tillägg?
Varför satsa på EDI?
- Tidsbesparing - Eliminera onödig manuell hantering av dokument och frigör tid för att fokusera på kärnverksamheten.
- Digitalisering - Låt oss guida er genom er digitala transformationsresa och maximera era möjligheter till effektivisering och tillväxt
- Datakvalitet - Öka noggrannheten och tillförlitligheten hos era affärsdata genom automatiserad och säker överföring
- Höj er status - Effektivisera och förbättra era handelsprocesser så att både kund och leverantör får nytta av fördelarna
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?