SMÅ OCH MEDELSTORA FÖRETAG
Som mindre eller medelstort bolag så förstår ni vikten av att arbeta med effektiva arbetsprocesser för att minska onödig administration. Att undvika överflödigt knappande i ert affärssystem eller externa system och samtidigt öka kvalitén på information och data är en viktig aspekt för många företag. I grund och botten är det otroligt viktigt att kunna lägga arbetstid på uppgifter med ett högre värde för verksamheten.

Många små och medelstora företag får snabbt en stor nytta av att effektivisera sin orderhantering med kunder och leverantörer. Med orderhantering så menar vi allt från order till ordersvar, men också leveransplaner (prognoser), leveransaviseringar och fakturor. Alla dessa affärsdokument (och fler därtill) går att utbyta med hjälp av EDI vilket inte bara höjer kvalitén på information utan även gör er handelspart (kund eller leverantör) tacksam då ni inte bara förenklar för er själva, utan även för dem.
manuella processer?
I många fall fastnar ofta SME-företag i manuella processer med e-post, PDF samt olika portal-lösningar som kunder eller leverantörer kräver att ni måste arbeta i.
Genom att göra detta så underlättar ni hanteringen avsevärt hos er handelspart, men för er själva kan denna hantering medföra en påtaglig ökning av administration, dubbelregistrering av information och personberoende hantering. Med hjälp av Viaduct som partner så kan ni ta kontrollen och samla ihop flera fragmenterade sätt som ni hanterar ert utbyte av affärsdokument på idag.
Ta ett naturligt nästa steg
Även om ni saknar ett affärssystem som vi kan integrera vår EDI-lösning med så finns det även ett lätthanterligt webbgränssnitt till förfogande. I webbläsaren kan ni även hantera godsflaggor samt palletiketter enligt krav från kunden. Viaduct hjälper er att leva upp till kundens EDI-krav när ni saknar förutsättningarna. Den dag ni är redo att införskaffa ett affärssystem så kan vi både tipsa er om lämpliga alternativ samt etablera en direkt koppling till valt system.
Vi vill göra livet enklare för både köpare och säljare genom att säkra en mer rationell hantering av hela orderprocessen (inköp till faktura).
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?